?>
^Į viršų
Asmeninis asistentas, tai individuali pagalba kurią gali gauti visi neįgalieji, kuriems šis poreikis bus nustatytas, neatsižvelgiant į amžių, negalios sunkumą ar pobūdį. Asmeninės pagalbos poreikis vertinamas individualiai ir nustatomas vieneriems metams pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytą tvarką.
Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra visiškai arba iš dalies apriboti (negali savarankiškai orientuotis, judėti, dirbti, kurti ir (ar) tvarkyti asmeninio ir socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.
Prioritetą gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, kurie:
1. mokosi pagal formaliojo švietimo programas;
2. dirba arba ieško darbo, naudodamiesi Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) ar kitų organizacijų teikiamomis pagalbos įsidarbinant paslaugomis;
3. gyvena vieni.
Asmeninis asistentas, atsižvelgdamas į konkretaus asmens poreikius, asmens galimybes:
Jei asmeniui nustatomas asmeninės pagalbos poreikis, o jo pajamos neviršija 256 eurų, asmeninė pagalba asmeniui teikiama nemokai. Jei negalią turinčio asmens pajamos pajamos viršija 256 eurus, mokestis už asmeninės pagalbos teikimą negali viršyti daugiau nei 20% asmeninės pagalbos išlaidų ir 20 % negalią turinčio asmens pajamų.
Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar jo tėvai, įtėviai ar globėjai (rūpintojai), ar vaikai (įvaikiai), ar asmens įgaliotas atstovas kreipiasi į asmens nuolatinės gyvenamosios vietos seniūnijos socialinį darbuotoją.
Paslaugą teikia Rietavo socialinių paslaugų centras.